Spotify

Sökte på Disney på Spotify och fick 1940 träffar. Sitter här och ler och lyssnar på random Disneylåtar från innan jag kunde cykla. Livet leker!

Ändring
Hittade denna låt, För alltid - För Evigt från Nalle Puh och jakten på Christoffer Robbin. Har inte hört den här på säkert 10 år! Spotify-länk

Det är väldigt interessant att i de flesta av mina kurser som rör marknadsföring och någon form av etik så nämns Disney Inc som ett exempel på ett oetiskt företag som tjänar pengar på barn och ungdomar och lurar dem till att förälska sig i karaktärer och spendera pengar på företagets produkter och tjänster.

Men jag bryr mig inte. Jag hade inte vart den person jag är idag om jag inte hade Nalle Puh med mig under min uppväxt, eller läste Kalle Anka varje dag. Samt så klart alla dessa filmer som mina föräldrar såg när de var små och som även jag såg och jag önskar att mina barn kommer få nöjet att se.

Jag kommer ihåg när jag och min kusin Jesper satt med kex och mjölk framför tvn på fredagar klockan 7 då Disney Klubben skulle börja och man visste att man hade en hel timme, ett avsnitt av Bonkers, en goding och ett avsnitt Aladin fram för sig. Man såg frammemot den timmen hela veckan, det var riktig lycka i den åldern!

1 kommentarer:

Charlott | 4 mars 2010 kl. 17:16

Jag vet vad du menar. Jag fick mitt Nalle Puh gosedjur när jag var 3 och fortfarande sover jag med han varje natt och tar med honom överallt när jag reser.