Helgen

Okej, har vart lite off en stund men sånt händer. Här kommer en snabb summering av helgen!

I fredags var jag ledig men hade ändå bokat in ett gruppmöte med min Branding for Luxury products grupp. Vi håller på att skriva en presentation om Burberry och delar just nu upp arbetet så vi har något att göra tills på fredag då vi har möte igen. Jag fick nöjet att läsa den finansiella biten samt reda ut Burberrys 4p.

Efter mötet kännde jag inte för att gå hem utan hängde med Markus från min Burberry grupp och tillsammans letade vi oss igenom Paris för att hitta springkläder till honom. Detta visade sig lättare sagt än gjort då vi gick igenom halva Paris för att till slut hamna vid Concorde. Men innan vi hamnade där så gick vi igenom ett stort torg kallat Vendôme. Vilket är Paris antagligen dyraste område. Det fyrkantiga torget är omringat av de lyxigaste varumärkenas privata butiker. Så som Cartier, Rolex, Patek Philippe, Chanel osv. Mest smycket dock.

---

I lördags hade jag egentligen en heldag med Alex och Markus, först möttes vi på ett cafe vid Nation där vi snackade i flera timmar och när vi senare vart hungriga så köpte vi bara mat som vi sen lagade hemma hos Alex där vi fortsatte några timmar till. Det var första gången jag såg Alex lägenhet och jag gillade den verkligen. En skum dörr, ett skabbigt trapphus men en jättesöt liten parisisk studio. Tillskillnad från mig hade han ett separat kök och ett bättre läge. Men men, vad gör man.

Kvällens kommentar var i alla fall "So you do finance? Do you want to count something?"

---

Söndagen var den internationella softa/plugga/läsa dagen. Gjorde allt plugg för hela veckan så är ledig tills nästa helg, läste nästan ut Snabba Cash som faktiskt är riktigt bra, sov för länge och drog en powernap på det och avslutade kvällen med skype och film.

Bloggen ser väldigt tråkig ut just nu men det är för att jag inte har någon kamera för tillfället. Jobbar på det.

0 kommentarer: