Ännu en helg

Då har ännu en helg passerat och det med råge. I torsdag hade jag mitt första prov här i Frankrike och jag hoppas att det gick bra, som vanligt är det svårt att veta vad en lärare faktiskt är ute efter. Just den här läraren verkar vara ute efter blod.

I Fredags så mötte jag upp med Markus och Alexander vid Louvren där vi vandrade runt en timmer eller två och bland annat såg Mona Lisa. Det var riktgt coolt att se henne på riktigt men vad som var mer intressant var att hon hängde ensam på en vägg, omringad av hundratals turister som fotograferade men mitt emot henne på andra väggen hängde ett fantastiskt konstverk på 9x7m som ingen märkte.


Markus drar Tänkaren utanför Louvren!

Efter Louvren åkte vi till Chatlét där vi käkade bullar på ett bageri och letade efter ett vettigt café att sitta och diskutera om vår kommande road trip på. Men det fanns uppenbarligen inget sådant så vi åkte till någon station där ingen av oss hade vart vid tidigare, tog första bästa café och började spåna.

På fredag kväll så bjöd mina trogna Griffith vänner Sally och Em på fest i deras fantastiska 56m2 lägenhet och tillsammans var vi strax över 20st som festade loss hela natten. Då sista tunnelbanan går hem klockan 1 på natten så blir det ganska självklart att vart man än går och festar så stannar man över natten. Väldigt annorlunda från Sverige men man tar seden dit man kommer antar jag.

Jag kom alltså hem klockan 10 på morgonen men mötte upp Markus klockan 3:40 i Bellville där han bor och vi arbetade med vår Burberry presentation i några timmar. Jag är riktigt imponerad av Markus keynote skills och vår presentation ser nu riktigt professionell ut. När jag kom hem så upptäckte jag att jag hade glömt min laddare till datorn hos Markus och då batteriet bara höll i 9 minuter till så fick jag uppleva min första hemmakväll utan dator sedan... tja... för alltid? Tiden går så långsamt när man inte är online, undrar vad alla gjorde på kvällarna innan Facebook?

Jag spenderade tiden med att laga Metalpasta! AWESOME!


Om Marilyn Manson fick välja!

Idag, söndag, har jag bara sovit, hämtade min laddare hos Markus, åkte till Montparnasse (eller bredvid Montparnasse) där jag mötte min presentations grupp och vi gick igenom vår presentation som vi har imorgon. Känns riktigt bra nu.

Nu ska jag sova, önska mig lycka till då jag har prov i Franska i morgon klockan 8 och presentationen i morgon klockan 2. Bonne nuit!

0 kommentarer: