En ny kamera!

Igår var jag på ett så kallat Crépe & Cider Pary i skolan, helt enkelt så öppnade de upp gården på skolan och bjöd alla som ville på cider och Crépes. Var imponerande att se att nästan 200 studenter tog sig dit. Efteråt gick även de flesta, inklusive jag, Alex, Markus och Wonho till en bar i Montparnasse där vi stannade tills sista tunnelbanan tog oss hem.

---

Idag träffade jag Markus klockan 1 i Châtlet då vi skulle ut och leta efter en kamera till mig då min gamla sakta men säkert har dött under det sista halvåret och är nu begraven i en låda i mitt skrivbord. Markus som är den mest fulländade fotograf jag har träffat tog mig under sin vinge för att leta reda på den kamera som skulle passa mig bäst. Som den fattiga student jag är så vart jag väldigt överaskad när pappa sade att han ville sponsra mig med en ny kamera då jag inte får missa att dokumentera min fantastiska resa i Paris.

Så efter att ha sprungit fram och tillbaka i butiker i Châtlet, provaat och känt på en mängd med kameror så stod det tillslut mellan en Canon Ixus 120IS och en Sony med liknande specifikation men jag valde tillslut Canon kameran då min förra också var en Canon IXUS som jag fick av min bror i studentpresent och som jag har vart mer än nöjd med. Jag provade att ta några bilder med den här i min lägenhet och nu ligger den på laddning. Hoppas att det blir bra väder imorgon så jag kan fotografera lite i mitt område och börja fylla min blogg med bilder igen!

Här bor jag nu i alla fall, en studio på nästan 20m2.


Dörren till höger leder ut till en liten hall och min toalett som faktiskt är förvånandsvärt stor. Observera också att jag lagar mat bredvid mina kläder...


Riktigt nöjd med kamerans vidvinkel, längtar efter att få använda den imorgon. Tack pappa!

0 kommentarer: