Golden Key

Det här är faktiskt en rolig historia.

För några veckor sedan fick jag ett brev med en personlig inbjudan från Golden Key International Honor Society om att skolan och dom hade uppmärksammat mina resultat och att jag var berättigad till att gå med i deras grupp för en symbolisk kostnad av 500kr.



Jag trodde först att det bara var någon grupp som ville ta mina pengar, typ som scientologerna eller liknande så jag brydde mig inte mycket om det utan lade bara in brevet i hyllan.

En vecka senare så satt jag på en lektion och bredvid mig hade en kille samma brev som jag som bokmärke i en bok så jag frågade om han var medlem eller om han visste vad det var, vilket han inte gjorde men jag började tänka på det igen så när jag kom hem så läste jag brevet igen och såg att man om man blir medlem får ett certifikat och en pin. Vackert tänkte jag, även om detta bara är ett nigeria brev så kanske det går att lura någon stackars arbetsgivare hemma i Sverige att jag är grym och är med i Skulls & Bones eller något. Så jag gick in på deras hemsida för att acceptera mitt erbjudande och betala mina 500kr.

Så när jag gick igenom medlemsprocesses så fick man läsa en hel del om gruppen och om att man bara kan bli medlem genom en personlig inbjudan och förutsatt att man ligger i top 15% i sin skola, vilket gjorde det hela mer intressant så jag funderade på om det fanns någon mer information på internet så jag googlade Golden Key och hittade en sida om det på Wikipedia.

OJ! Vad jag vart häpen.
Golden Key International Honor society är ett nätverk av över 1.8miljoner medlemmar över hela jorden var av 100 000 i Australien. Alla har blivit personligt inbjudna på grund av deras studieresultat och ett medlemskap är högt rankat av arbetsgivare världen runt. Golden Key har funnits sedan 1977 och tidigare medlemmar är Bill Clinton, Colin Powell, Bill Cosby och Ronald Reagan.

500kr känns väldigt värt just nu, jag ska på välkomst cermoni den 20e September på universitetet. Spännande!

1 kommentarer:

pappa Tomas | 12 september 2009 kl. 10:34

Det är en fantastiskt nätverk,många kommer att bli avensjuka på dig,det bara bevisar att du har lite mera friska celler i huvudet än andra en stor grattis
vi kommer att tänka på dig på
La Dolce vita när övriga dina syskon kommer att ha fest.Kram pappa