Frågor

Skriv en fråga, gällande vad som helst, till exempel: Hur mycket det kostar att plugga i Australien, vilken medeltemperaturen är eller om det finns köttfärs att köpa. Svaret kommer i ett inlägg så fort jag hinner!


Hur mycket spindlar och ormar finns det där nere?
Hittills har jag sett en spindel, stor som en snusdosa typ, men desto större de är desto mindre farliga är de. Axel har sett en orm för typ ett år sedan. Den låg och solade på en parkeringsplats. Men det är allt för snart 18 månader.

Hur svår är engelskan där nere? Räcker Engelska C?
Engelskan tycker jag är minsta problemet här nere, visserligen kan kurslitteraturen vara lite tung ibland men det finns alltid massor med hjälp att få från skolan, biblioteket och dina vänner. Jag tror du måste ha VG i Engelska C för att bli antagen till skolan utan att behöva göra ett språktest.

Hur är jobbsituationen där nere?
Ärligt talat så tycker jag att det kryllar av jobb. Vart tredje butiksfönster annonserar om jobb. Den som inte får jobb här just nu är bara lat.

0 kommentarer: