Min nyårskrönika

Varje år så skriver jag en kort nyårskrönika och gör det så klart även i år. 2010 var ett fantastiskt år och trots att jag ofta känner att "Fan jag gör ju ingenting med mitt liv" så blir jag alltid ställd när jag tänker på vad jag faktiskt har gjort, och gör.

Under 2010 hann jag med att vakna upp, den 1 januari 2010, efter min kusins bröllop i ett snötäckt Sverige, dagen efter så flyttade jag till paris, där jag under 5 månader studerade vid PGSM och mötte vänner för livet. Efter en termin i Paris så åkte jag hem i tre veckor där jag träffade åter igen fantastiska människor och min kära familj! Men efter bara tre veckor hemma så åkte jag Europa runt med min vän August och vi betade snabbt av 8 länder på en månad. Efter vår resa stannade jag tre veckor till hemma och åkte sedan tillbaka till Australien där jag avslutade min näst sista termin, har jobbat 50%, lärt mig spela tennis och träffat ännu fler vänner.

Julafton spenderades med svenskar hemma hos mig då vi lyckades återskapa ett svenskt julbord tillsammans och nyår med tolvslaget spenderades på stranden.

Alltså kan ett helt år sammanfattas i lite mer än en paragraf, eller i en oändlig historia. Vad man än väljer att göra så ser jag fram emot 2011 som jag tror kommer bli ett av de mer spännande åren i mitt liv!

2010 i punkt form
årets bästa: Mitt A-Team i Paris och Svensk sommar!
årets värsta: Julafton utan familjen
årets händelse: Min termin i Paris
årets resa: Min och August EuroTrip
årets fest: True Alliance Christmas Party eller någon av Sally och Ems fester i Paris
årets dag: 1a Juni, hemkommen från Paris och jag blir helt salig av en kanelbulle och röda hus med vita knutar!
årets present: Min MacBook Air
årets tår(ar): Gråter sällan, men grät när jag såg sista avsnittet av Lost
årets skrattattack: Brown Thursday i Belgien
årets söting: Min syster :D
årets person(er): Mitt A-Team, mina kusiner, August, samt så klar så många andra
årets låt: "This must be the place" - Talking Heads eller "We Speak no Americano!"
årets film/serie: Inception (ny), Casablanca / Lost (sett alla säsonger nu :( )
årets lögn: "Ja jag bor här permanent" - Försöker öppna ett bankkonto i Paris
årets kyss: Framför ett glittrande Eiffeltorn i Paris
årets natt: Godsfinkan mellan Venedig och Nürnberg
årets ord/mening: GRIFF / "You are paying for the lifestyle!"
årets skämt: MNT Productions
årets mysigaste: Maria
årets längtan: Efter familjen under julen
årets månad: Juni
årets beroende: Subway Macademia Cookies, Dare Ice Coffe Double Espresso
årets roligaste: Rullande skämt med mitt A-Team
årets tråkigaste: Att öppna ett bankkonto i Paris...
årets vårminne: Paris, A-Team
årets sommarminne: Europa och Maria
årets höstminne : The North Face, med allt vad det innebär!
årets vinterminne: Julafton på Guldkusten
årets smärta: När mitt bröstben hoppade tokfel i Barcelona!
årets överrasking: FB/HP ;)

1 kommentarer:

Jennifer | 3 januari 2011 kl. 12:07

Hej Nicklas! Jag har lite frågor du kanske har tid att svara på?
Jag har funderat på en bachelor utb (marketing) på Sunshine Coast. Tänkte höra om du vet vad skolan har för rykte och om det är en roligt stad (har du varit där själv kanske du kan tipsa om roliga saker att göra?). Dessutom undrar jag om du har någon rekommendation på ungefär hur mycket man bör spara ihop innan man drar?
Tack på förhand! :)
Jennifer
jennifermartinsson@hotmail.com