Uppdatering från Guldkusten

Nu har jag inte bloggat på länge, mest beror detta på att jag har varit lat. Men även andra omständigheter.

Som ni kanske har märkt så har det varit ganska blött här hos oss, speciellt norrut, där det har varit VÄLDIGT ganska blött. Men för att ha sagt det en gång för alla. Jag är okej, Guldkusten kan inte svämma över, nej jag sitter inte på ett tak och väntar på en helikopter.

Annars så är allt som vanligt känns det som, sommarkursen var inställd förra veckan då staten hade utlys reseförbud runt Brisbane och att alla som kunde skulle stanna hemma. Men den drar igång igen imorgon. Annars jobbar jag fortfarande ca 50%, alla fick mindre antal timmar efter att julrushen nu är över men det gör inte mig något då jag nu som sagt har skola.

Under de senaste dagarna har jag dock ändå hunnit med att:
Spela mera tennis
Steka i solen
Sova bort en hel dag
Läst ut två böcker
Spelat Channel 9 News drinking game
Fått lön igen (SING IT PETTER)
och hunnit planerat lite för den kommande terminen och vad som nu ska komma efter det..
.

I kväll gick jag även på bio med Espen, Maddy, Martina och Amelie och vi såg Burlesque, fruktansvärd story och dumt manus men en helt fantastisk, ja spektakulär show. Rekommenderas varmt!

I morgon har jag skola igen och vi ska avsluta vår Presentation Plan som vi har inlämning av nästa vecka. Men innan dess ska jag ta en hel dag med min bil, tvätta diska skura damma... Samt så skall kvällen avslutas med ett combo kort på Timezone!

Livet är bra!

PS: Läser Aldrig-Fucka-Up just nu som jag fick i resepresent av... mamma tror jag... Helt fantastiskt att läsa något på Svenska, om Sverige
.

0 kommentarer: