God Jul och God Fortsättning!

Nu har jag inte bloggat på länge, och jag kan bara skylla på lathet egentligen. Men det har vart en fantastisk jul verkligen!

Den 24 jobbade jag först till fem, sen hämtade jag upp Emmy och Jenny och tillsammans började vi julstöket hemma hos mig. Sedan kom också Daniella, Martina, Amelie, Caroline och Frida och då vi hade en grym knytis så lyckades vi, trots att vi är på andra sidan jorden faktiskt med att göra ett äkta svenskt julbord.


Extremt taggad! Här skall stafett ätas!

Vi började äta runt 9 och om vi åt! Vi hade allt från Leksandsbröd, kalles kaviar och sill till julskinka, köttbullar, pajer och till att avsluta med glögg och massor med svenskt godis (tack till alla hemma i Sverige som gjorde det möjligt för oss att äta djungelvrål och Ahlgrens Bilgranar!).


En bit av vårt julbord!

Efter att ha ätit i några timmar så satte vi oss vid tvn, fortsatte äta godis och kollade på Arne Weise som julvärd från 1997 (har man inte SVT så tar man vad man haver, Arne är bäst dock), tomtens julverksad, Kalle ankas fotografiska expedition och så klart Svensson Svenssons Jul.

EFter all tv och mat så gick jag och Emmy ut på balkongen och tittade på vågorna. Jag vet att vi alla har känt att det har vart tungt att fira jul utan familjen, att inte vara hemma i Sverige. Men vi hittade tillslut en gemensam punkt som fick oss alla att känna oss lite mindre ensamma. Om det var Leksandsbrödet, Annas pepparkakor eller djungelvrålen är svårt att säga. Men när vi stod där ute så såg vi att klockan var 00:12 och julen var över. Vi hade klarat det, och vi klarade riktigt bra.

Jag vet att jag inte hade tagit det lika bra om det inte var för er, tack för att ni kom och höll mig sällskap!


From all of us, to all of you!

När alla hade gått runt klockan två så spenderade jag natten med att städa lite (med betoning på lite, att ha 7 tjejer över är en baggis, jag vet att Emmy och Jenny antagligen gjorde några knop mer än alla andra så stället var hur fint som helst efteråt. Tänk om jag skulle ha haft 7 killar över??? Jag hade ju fått torka kräks med svinto...) samt skypa med familjen därhemma. Jag saknar er ska ni veta, och vart jag än är så ska jag göra mitt bästa för att jag ska vara med er nästa jul!

0 kommentarer: