Självmordsbombare

Läste detta nyss i SvD, personligen tycker jag att SvD är Sveriges enda vettiga tidning men även dem har ju sina mindre lysande stunder...



Det jag finner så lysande är givet vis själva benämningen, personligen skulle jag anta att titeln "självmordsbombare" är någonting man får när man faktiskt är en "självmordsbombare" och om man då inte skulle vara död samtidigt så skulle man vara otroligt dålig på sitt jobb. Alltså kan vi nog alla pusta ut och med säkerhet säga att han är död.

Så vida inte man kan vara en "självmordsbombare" men ändå inte vara en sån som tar självmord med bomber? I så fall kan man ju vara en entreprenör utan att ha skapat ett företag eller kommit på en idé. Eller så kan man ju vara pensionär dock utan att faktiskt vara pensionär?

Alltså kanske alla vi är självmordsbombare? I så fall vill jag aldrig mer åka buss. Sen blir jag ju samtidigt lite orolig? Om alla vi är självmordsbombare, vem av oss är död då?

Läskigt, måste ringa mamma och pappa och kolla så att de är okej :(

0 kommentarer: