Sanningen om hajar

Okej, låt mig nu göra detta klart för er en gång för alla.

Jag får varje vecka många frågor om Australien och hur det är att bo här men de frågor jag får mest berör på ett eller annat sätt hajar.

Jag hittade denna graf på internet och den kommer från Discovery Channels Shark week så den ska vara akademiskt godkänd.


Vad jag tycker är viktigt att peka ut är att de under de senaste 430 åren bara har förekommit ca 133 attacker i Australien som har resulterade i dödsfall. Samt att det är mycket större risk att du blir träffad av blixten eller blir krossad av en godisautomat.

3 kommentarer:

Simon L | 31 oktober 2010 kl. 12:03

Tror dom ljuger!!
Skulle inte hajar ha lasrar och kunna krascha flygplan? :O

Anonym | 31 oktober 2010 kl. 15:54

Det är boxmaneterna man skall vara väldans skrajsen inför!

Niklas | 1 november 2010 kl. 10:36

Jag sitter helt i shock! ända anledningen jag ska ner till Australien va ju för att se laserhajarna! :(