Akta språket!

Satt och kollade igenom Dalarnas Tidningars site i jakt på lite nyheter från hemma och lyckades klicka mig in på en kortfilm om en Wellpappstävling i Kålgårn (Falun, staden där det händer). Det var en tävling mellan olika lag i klass 9 som hade byggt båtar av wellpapp och skulle ta sig över en sjö. Men vad jag verkligen hajade till på var språket. Så mycket svordommar och dålig gramatik på bara några minuter. Jag vet själv att jag svär ganska mycket men i jämnförelse med dem så skulle jag ju se ut som en präst.

Är det så här överallt?

Sen funderade jag även på en annan artikel. Det handlade om att antalet nya inflyttningar till Falun inte ökar lika mycket som planerat och kommunen försökte lista ut varför. Det var ganska svårt att hitta den artikeln då den låg gömnd bakom 7st artiklar om misshandel och framför 6 artiklar om stulna bilar eller vandaliserad egendom.

Skumt måste jag säga...

2 kommentarer:

Lingo von Messerschmidt | 14 augusti 2009 kl. 23:15

Akta språket.
Grammatik.
Gömd.

Frida | 16 augusti 2009 kl. 15:11

För att inte tala om svordomar...;-)