Trädgård och La Defence

Igår hängde jag med Alex och vi gjorde ett besök i den tillfälliga parken som brukar vara Champs Elysee. Någon kultur nisse hade bestämt sig för att det vore vettigt att stänga av Paris mest trafikerade gata, lägga ut 42 miljoner kronor och ställa ut buskar över hela gatan. Personligen kände jag inte mig så träffad av spektaklet men men. Vi dissade projektet och åkte till Buttes Chamont istället där vi stekte i solen i timmar och avslutade kvällen med att kasta lite frisbee med Alex vänner.


Trädgård!


Tja, ger det D för effort men PC för innehåll.


---

Idag träffade jag Margeaux vid Sacre Coeur och vi vandrade runt en stund i Montmartre och sög i oss av den underbara sol vi har just nu. Vi passade även på att äta glass och jag provade en glass som smakade Popcorn! Helt fantastisk faktiskt! Affärside?


Kolla Pop-Corn glassen, den hade till och med Pop-Corn i smeten!

Vi bestämde oss sedan för att åka till La Defence som är Paris största affärsdistrikt och ligger utanför ringen då man inte får bygga skyskrapor innanför ringen.


Vackert, ståtligt, fantastiskt!

Så fort jag kom ut från tunnelbanestationen så föll det en väldig konstig form av harmoni över mig. När jag nu var omringad av inglasade byggnader som sträckte sig mot himmlen så verkade allt så rätt. Nu förstod jag vad jag hade saknat. Inte en tegelsten så långt ögat nådde, bara våning efter våning av glas och ingengörskonst.


SFR skrapan är en av mina favoriter! Stolt ägare av en SFR mobil är jag också!

0 kommentarer: