Äventyr

Jag måste bara dela med mig av ett äventyr jag och Markus hade här om dagen. Markus bodde hos mig två nätter nu då kontraktet på deras lägenhet gick ut och han flög till Barcelona imorse. Om jag har någon som stannar över hos mig så lånar jag min granne Lauras madrass och så var också fallet i Söndags.

Laura överraskade oss och kom förbi med madrassen på eftermiddagen och efter lite småprat förstod vi att hon hade fel nyckel med sig och hade låst sig ute. Detta är väldigt opraktiskt då vi på helger inte har någon vaktmästare i huset och enda sättet att komma in i sitt rum igen är att ringa en låssmed eller sova hos grannen tills måndag morgon.

Hur som helst så försökte vi först bryta oss in i hennes lägenhet med lite fina knep jag har lärt mig i Australien. Detta visade sig vara helt fruktlöst så vi började komma upp med andra förslag på hur vi kan ta oss in i hennes nu låsta rum.

Att klättra över från grannens fönster till hennes (som hon tursamt nog lämnade öppet) vore helt och hållet livsfarligt och var inte länge ett alternativ. Så vi förstod att vi nu var tvugna att attackera problemet från marken utifrån, nu bor hon på andra våningen så det var bara ca 4-5m upp tillhennes fönster vilket lätt skulle kunna nås med en stege. Dock fanns ingen sån att hitta i närmaste närheten dock lyckades vi hitta en 1.5m hög stege hos en närliggande skräpbutik.

Så med lite tänkande från min sida så rullade vi fram en stor soptunna vilken vi satte stegen på och Markus klättrade upp och lyckades till slut sträcka sig till fönstret och hiva sig in, dörren låstes upp innefrån och Laura fick sova i sin egen säng den natten.

Så för att summera vårat ungefär en timmes långa äventyr, VI ÄR AWESOME!

0 kommentarer: