Men gör om gör rätt

Jag massor att skriva om förra veckan men då jag sitter och pluggar just nu så måste jag bara skriva av mig lite om nuet.

Jag såg precis en keynote av Microsoft från 2010 där de presenterade deras nya Windows 7 telefoner och de visade gladeligen upp gyrokontrollen innuti telefonen.

Igår såg jag ett klipp från HTC där de presenterade deras nya android telefon med fantastisk multitouch egenskaper som tillskillnad från den föregående nu fungerar helt perfekt.

Vad jag antar att varken HTC eller Microsoft vill erkänna är att båda de funktionerna och många många fler redan har funnits i Apples produkter sedan över 5 år tillbaka och har fungerat felfritt. Hur kan de tror att de kommer "revolutionera" marknaden om de lanserar en 5 år gamal produkt? 5 år i dagens mått är kritaperioden. Sen blir de förvånade över att Microsoft förlorar pengar och marknadsandelar.

Det är just därför iPaden kommer bli en hit, även den är gjord av 4 år gamal teknik. Men det gör inget, för uppenbarligen är det inget annat företag i världen som lägger ner den tid och de pengar som krävs för att gå om Apple.

Tråkigt, utveckligen hade kunnat gå så mycket fortare då...

0 kommentarer: