Besviken

Idag på väg till mitt prov i International Business Law så vart jag riktigt besviken på Frankrike. Det var trafikstockning när jag var på bussen så jag fick kliva av och gå istället och det var då jag förstod varför bussarna stod stilla.

Det var tydligen någon demonstration idag (också) och 1300 traktorer fick för sig att åka igenom Paris och visa upp sig. Varför då? Jag har ingen aning.


Bild från Metro.fr när de var på väg in i Paris

Jag antar att det finns en tanke bakom det hela men personligen kändes det lite som droppen som fick bägaren att rinna över när jag såg 3 tjutande ambulanser som satt fast i trafiken för att 10 000 tjocka jordbrukare vill klaga på något. Att samhället får lida för att någon känner sig illa behandlad. Jag vill aldrig göra affärer med Fransmän om jag måste räkna med att produkter kanske inte kommer i tid för att det skall demonstreras eller att man inte kan lita på att kraven går igenom då man inte är nog mycket kompis med den andra parten.

Som jag har sagt till alla som har besökt mig här när de frågar mig hur det går till i Paris.


Du gör precis vad du vill och om någon skulle komma och säga åt dig så säger du bara:
- Le Fuck you!
Och gör det ändå... Viva La France!


Jag är väldigt förvånad över att Frankrike kan gå så bra som det gör, jag skulle inte tro dock att det kommer fortsätta så här bra om 10-20år. Nej här stannar jag inte!

2 kommentarer:

Tero | 27 april 2010 kl. 19:05

Du sa det! Du är så rätt.

Frida | 1 maj 2010 kl. 14:13

Jag har kanske fel, men säger man inte Vive la France? Viva är väl typ...ett annat språk?