Hej igen!

Jösses, kom precis att tänka på att jag inte har bloggat på över en vecka! Dåligt av mig.

Hur som helst, det har vart full rulle ett bra tag nu, min vän Malin från Falun kom över till Australien för ett snabbt stopp en vecka innan hon idag fortsatte till Nya Zealand. Hon bodde här hos mig hela tiden men trots att jag arbetar nästan varje dag och de dagar jag inte arbetar så har jag skola så hann vi med att se stora delar av guldkusten och till och med en sväng ner till Byron Bay.

Annars har jag som sagt pluggat och jobbat och har idag min första lediga dag sedan den 24e januari, måste tilläggas att jag vart inringd, tackade ja, men sen fick veta att jag fick stanna hemma om jag kände för det då en annan hade erbjudit sig att jobba. Då jag hade kört malin till flygplatsen i morse klockan 5:45 så sov jag middag, läste, kollade på alla de där tv-serierna jag inte har hunnit med de senaste veckorna och bara softade. Lite surfing och subway till lunch hann vi också med.

Annars är allt som det ska här på guldkusten, har ett slutprov kvar i min sommar kurs Business Communication den 23e feb och efter det börjar skolan igen tidigt i mars. Annars försöker jag träna, sova, läsa och leva så mycket som möjligt. Njuta av tiden här samtidigt som jag funderar på tiden efteråt. Kommer bli en väldigt intressant hösttermin.

Men nu ska jag äta middag, ska försöka lassa upp lite bilder senare vid tillfälle för att sprida lite färg på den här färglösa bloggen.

PS: Detta är mitt 666e inlägg på bloggen, det är 168 dagar kvar till min graduation och 954 dagar sedan jag lämnade Sverige för Australien första gången. Detta firar vi med lite Iron Maiden!

0 kommentarer: