Berg och dalbana

Har haft en väldigt kort livskris nyligen (och då menar jag kort, den varade i någon timme kanske som mest). Det är lite extra mycket just nu och jag känner mig inte riktigt som mig själv. Många bäckar små skulle jag vilja säga att det handlar om.

Först och främst är det sommarkursen som har legat på, inte att den har vart svår eller något utan att det bara har vart mycket och göra och det tillsammans med att kursen var i Brisbane och att läraren är den mest ointressanta människa jag har stött på har bara gjort allt mycket värre. Stressen att inte veta vad man bör göra för att ena läraren säger en sak och andra läraren säger något helt annat. Men men, var på sista föreläsningen precis och fick tillbaka min uppsats och fick ett Distinction till. Det betyder att jag behöver få MINST 5 poäng av 40 möjliga på slutprovet, så det känns okej.

Sen är det jobbet och pengarna, men förstå mig inte fel. Jag älskar mitt jobb och mina arbetskompisar är några av de bästa kompisarna jag har här nere då jag umgås med dem privat också. Sen tjänar jag väldigt bra för att vara student och jobba 50% så jag är väldigt nöjd. Det är ju bara det att jag försöker klara mig helt själv. Hyra, alla räkningar och livet skall gå på lönen och inget annat. Blir knapert i slutet av löneperioden men det fungerar. Kommer vara sjukt stolt om jag klarar att göra det till min graduation.

Sen var det lite annat också, jag saknar Sverige väldigt mycket och med det menar jag min familj, min syster och bror och mina kusiner, samt mina vänner så klart. Det känns lite onödigt att börja min sista termin nu då jag i mitt sinne redan är inne i nästa steg, vad som händer efter examen, vilket jag också så klart är nervös för. Sen saknar jag så klart alla mina Aussie vänner, skönt att skolan börjar igen så man för en möjlighet att träffa alla som åkte hem igen över julen.

Samt så är det lite krångel i lägenheten också, men vi fick en ny platt-tv här om dagen så nu rullar PS3an snyggare än någonsin.

Sen börjar jag återigen bli så otroligt trött på Australien, dessa bogans med sina idiotiska bilar... Jag saknar Europa något otroligt! Där saker är som de ska vara!

Så egentligen handlar det hela om att jag ska vara så jävla duktig hela tiden, vilket jag så klart alltid satsar på men det gäller att hålla motivationen uppe. Sen har jag kommit på att det är okej att fela också, att köpa 4 timmar på ett IT-Cafe, en Pizza och en Cola och bara gömma sig för omvärlden. För när man kommer ut igen så är man sig själv igen.

0 kommentarer: