Sverige

Efter att ha vart i Sverige i nästan två veckor nu så har jag egentligen inte gjort någonting samtidigt som jag har gjort hur mycket som helst. Då jag landade på onsdag och trots stoppet i Dubai så kände jag mig jet-laggad så tog det ganska lugnt de två första dagarna, sen åkte mamma till Norge över helgen och jag vart omhändertagen av mina vänner. Första kvällen var det bara meningen att vi skulle chilla hos Axel och snacka lite, men när jag kom dit så satt en hel drös med legender där och vad som började lugnt förvandlades snabbt till en utekväll med det bästa gänget på Faluns bästa köttmarknad etage där vi bland annat träffade betongmannen.

På lördagen bjöd axel på en liten graduation middag för de närmaste vännerna igen och vi låg ute i trädgården och snackade i flera timmar och somnade tillsammans i axels soffa när vi kollade på south park. Men efter en liten powernap så drog vi ut på stan igen och besökte Faluns nya ställe, victusella eller hur den nu stavas. Väldigt väldigt okej kväll.

På söndag tog vi bara det lugnt, käkade pizza hos axel igen och kollade på Röd Drake, igen med flera av legenderna och jag började känna mig normal igen. Det finns inget som känns så bra som att få umgås med bästa vännerna, speciellt om du har saknat dem ett helt år.

På måndag så var det fest ute i Klings stuga ute i skogen där vi också övernattade. Ett fint gäng åkte ut i fyratiden där vi spelade gitarr och sjöng hela natten. Det var en fantastisk känsla att sitta i en gammal timmerstuga ute på landet i Dalarna och sjunga alla de där sångerna med bästa vännerna som jag brukade i min ensamhet ligga på mitt rum i Australien och lyssna på när jag hade den värsta hemlängan. Jag är klar med Australien och jag är redo för nästa steg, men just nu har jag semester i en månad och jag kommer njuta av varje sekund.

Efter min helg så var jag ganska trött och då passade min syster på att komma över på onsdagen och jag fick äntligen vara en storebror igen och jag försökte visa henne Falun och bara ta det lugnt och umgås med henne. Jag var nog lite rostig i storebrors rollen men jag gjorde mitt bästa. Syrran stannade hos mig tills fredagen och hon hjälpte mig och mamma att förbereda inför mitt graduation party som inföll den 19e augusti. En oförglömlig kväll.

0 kommentarer: