Flyga flygplan!

Fick ett otroligt spännande samtal imorse. Min gode vän Alexander väckte mig och frågade:
Har du lust att dra ut och flyga lite idag?

Detta var en fråga som givetvis inte behövde funderas länge på. Alex har flugit i flera år nu och vi har funderat på att ta med mig upp flera gånger men idag hände det i alla fall.

Jag mötte Alex på Borlänge segelklubbs flygfält. Där tog det inte lång tid tills vi båda satt i planet och puttrade ut på startfältet.

Ca 40 minuter senare hade vi cruisat över Falun med omnejd flera gånger och han hade gett mig en kort genomgång på hur det går till att flyga.

Vi landade och fikade och tog sedan en snabb tur till. En helt fantastisk dag verkligen!


Maverick himself kollar kärran!


Langar bluesteel och ser frammemot dagens äventyr.


Maverick in Action!


Fantastiskt vilken respekt man fick för flygplan och piloter. Jag var mycket nöjd med upplevelsen. 5 av 5 toasters!


I can see my house from here!!!

0 kommentarer: