Raka-spåret

Hade en ganska soft dag idag faktiskt. Vaknade klockan 10 och käkade frukost till 10:30 då jag gick ut till poolen och stekte med Martin och Axel. Har börjat på en väldigt intressant bok som jag känner att jag kommer sluka fort, underbart att jag har börjat läsa igen!

Sen var det skola klockan 1, möte med Promotion gruppen där vi ska lansera en ny vodka med hälsoeffekter kallad Elixir. Tror det kan bli något bra faktiskt.

Sen hål i några timmar där jag arbetade med min Strategic Marketing Simulation inlämning och läste lite till.

Efter det så började skolan igen klockan 6 då jag hade 4 timmars klasser och kom hem ganska exakt klockan 10. Då lagade jag mat och kollade på Ghost Ship med Axel som faktiskt inte alls var så dålig som jag kom ihåg att den var.

Men dagens största upplevelse var vad jag just gjorde. Jag har aldrig rakat mig med en rakhyvel då jag fick min första rakapparat för snart fyra år sedan och aldrig har haft behov av en. Nu börjar dock den bli lite dålig och för att skaffa mig ännu en upplevelse att sätta på CVn så köpte jag kräm och Emo-verktyg och skred till verket. 25 minuter senare sitter jag här med med ett babylent ansikte och huvudet fullt av tankar.


Det går INTE lika fort att raka sig som det ser ut i Gilette reklamen.

Om man skär sig märker man det inte förrens EFTER man är klar

Raklödder är AS-MYSIGT

När man är klar känns det inte som om man har skalat av överläppen som det gör om man rakar sig med maskin.

Det är ett väldans precisionsarbete

Kamfersprit är ett DÅLIGT substitut för rakvatten

Jag föredrar lätt att göra det med maskin, men antar att det är som när tjejer lägger en ansiktsmask eller målar naglarna, man tar lite extra tid till sig själv.


Nej det får bli en BRAUN av något slag i julklapp så jag slipper ha en blodtransfusions påse under handfatet.

1 kommentarer:

Lotus V. Odka | 20 september 2009 kl. 20:58

Bra namn på drycken...